Направление: Стратегическо управление
Клиент: Неправителствена организация
Ситуацията
Организацията съществува от няколко години, през които е развивала активна дейност, ангажирайки се с много и разностранни проекти. В организацията активно работи ядро от експерти кат опо различни проекти се ангажира и по-широк кръг от хора. През годините организацията е загубила фокус на дейността си, възползвайки се по-скоро от възможностите за дейност, отколкото да се придържа към конкретни цели и сфери на работа, което е довело до трудности в планирането и управлението на ресурсите, ангажираността на хората е спаднала, трудно се взимат решения за приоритизация на усилията. Натрупвайки опит и престиж в сферата си на дейност се увеличава обемът на работа организацията все по-често изпада в ситуация на невъзможност или трудност да изпълнява качествено поетите задачи, което води до загуба на хора, партньори и пропуснати ползи.
Детайли
Заявката
Метод на работа
Проектът продължи 6 месеца и премина през следните етапи:
Етап 1: Дефиниране на организационната идентичност – изграждане на споделени разбиранеия за смисъла на съществуването; мисията, която трябва да изпълнява и визия за развитието на организацията през следващите 3 години.
Етап 2: Изграждане на стратегическа карта – провеждане на наколко работни групи, в които хората от ядрото на организацията се договаряха за приоритетните цели за развитие, ползвайки методологията на стратегическата карта. Поставените цели обхващат 4-те направления на функциониране – пазарно присъствие, продуктово развитие, процесно усъвършенстване и инвестиция в знания и капацитет.
Етап 3: Ревизия на целите и разработването им като конкретни оперативни планове з адействие със срокове, отговорници и измерители за работата.
Етап 4: Ревизия на постигнатото 6 месеца по-късно и препланиране на стратегическите цели, спрямо промени в контекста и разбирането на групата.