Направление: Стратегическо управление
Клиент: Компания в областта на хранителната индустрия, собственик на марка заведения за обществено хранене
Ситуацията
Марката е разработвана в продължение на няколко години, през които собственикът е търсил оптималния начин за управлението й. Към момента на контактъ с нас имаше решение марката да се развива като франчайз верига с инвестиционно участие на собственика и упрваление на обектите от други юридически лица. Основният проблем пред който беше изправен собственикът на марката е създаване на общност от обекти, работещи спрямо единни стандарти и подкрепящи развититето на цялостната марка. Проектът беше част от цялостен проект по ребрандиране на марката и препозиционирането й на пазара.
Детайли
Заявката
Метод на работа
Проектът продължи 1 година и премина през следните етапи:
Етап 1: Дефиниране идентичността на марката – управление на процеса в Централата на собственика на марката, с цел обособяване на марката като отделен продукт и дефиниране на нейните особености. Изработени бяха мисия, визия, ценности и етичен кодекс на марката, валидни за всички, които оперират от нейно име – в централата и в екипите на франчайзополучателите.
Етап 2: Комуникация с франчайзополучателите – провеждане на срещи за обсъждане и приемане на дефинираната идентичност и модерация на срещи за генериране на предложения за промени и подобрения в управлението и пазарното реализиране на марката.
Етап 3: Изграждане на стратегическа карта – провеждане на наколко работни групи, в които хората от ядрото на организацията се договаряха за приоритетните цели за развитие, стъпвайки върху предложенията на франчайзополучателите и ползвайки методологията на стратегическата карта. Поставените цели обхващат 4-те направления на функциониране – пазарно присъствие, продуктово развитие, процесно усъвършенстване и инвестиция в знания и капацитет.
Етап 4: Ревизия на целите и разработването им като конкретни оперативни планове за действие със срокове, отговорници и измерители за работата.
Етап 5: Изготвяне на комуникационни материали и улесняване на комуникацията с франчайзополучателите за възприемане и съдействие по постигане на поставените цели.