Предимства:
- Спомага за осъзнато управление на контекста, в който се развива управлението на бизнеса на организацията
- Дефинира организационните представи за “добро” и “лошо” спрямо разбирането за успех в системата
- Спомага за намиране на отговори на много въпроси, касаещи ежедневното и стратегическото функциониране на организацията
- Задава рамка за изграждане на ефективна система от отношения в организацията
- Управлява нагласите на служителите, така че да са максимално ангажирани за постигане на целите
- Спомага за качествено управление на работодателската марка на организацията
Характеристики на продукта:
Дефинира желаните параметри на културата на взаимодействие в организацията и методите за нейното управление. Основните правила, които се дефинират са свързани с:
- Начинът на управление и схващане на властта
- Отношения към клиентите
- Отношение към организацията и колегите
- Отношение към работата и отговорността
- Отношение към промяната и сигурността
Метод на работа:
Работи се с група служители, дефинирани от клиента. Работи се за осъзнаването на важността на културата, като влияеща организационния живот. Фасилитира се дефиниране на представите на групата за най-оптимални параметри на принците на действие в системата, така че тя да постига целите си. Разработват се различни конкретни практики, спомагащи за управлението на организационнат култура и подтикване на хората да спазват вътрешно-организационните норми. Обичайно се минава през следните етапи:
- Етап 1: Оценка на актуалното състояние на културана в организацията и описание на желаното такова
- Етап 2: Дефиниране на конкретни параметри на културата, които ще се затвърждават в системата
- Етап 3: Планиране на кокретни действия, роли и отговорности за затвърждаване и поддържане на желаните прояви
- Етап 4: Изготване на комуникационни материали, вътрешноорганизационни процеси и инструмени, подпомагащи управлението на културата
Свързани услуги и продукти:
- Дефиниране на организационната идентичност
- Планиране стратегическот оразвитие на организацията
- Компетентностен модел на организацията