Предимства:
- Синхронизира усилията и оптимизира използваните ресурси
- Дава ясна преспектива за действие на хората
- Улеснява планирането на оперативните задачи
- Повишава възвращаемостта на инвестициите
- Ангажира хората в постигането на дългосрочни цели
Характеристики на продукта:
Създаване на стратегическа карта за развитие на организацията, поставяща цели свързани с:
- Пазарното и финансовото развитие
- Продуктите и клиентите
- Усъвършенстване на вътрешните процеси
- Инвестициите в знание и организационен капацитет
Метод на работа:
Работи се с група служители, дефинирани от клиента. Това могат да бъдат както ръководни, така и оперативни позиции, можещи да допринесат за по-пълноценно и реалистично поставяне на целите. Провеждат се серия от работни срещи, в които се анализират актуалното състояние и възможностите за развитие и се поставят общи и споделени цели за постигане в дългосрочен период. Всяка една цел е синхонизирана с други цели от стратегията, за да се постигне стабилност и да се засили влиянието на промяната. Обичайните стъпки на действие са:
- Етап 1: Оценка на актуалното състояние на системата и описание на желаното такова
- Етап 2: Поставяне на цели в четирите преспективи: пазари, клиенти, процеси, инвестиции
- Етап 3: Верификация на поставените цели – ревизия на тяхната реалистичност, важност и свързаност с другите цели
- Етап 4: Поставяне на срокове и отговорници за всяка една цел
- Етап 5: Ревизия на изпълнението и целеполагането след определен договорен срок
Свързани услуги и продукти:
- Дефиниране на организационната идентичност
- Дефиниране на организационната културата
- Компетентностен модел на организацията