Лидерите на екипи често биват принудени да вземат решения под натиска на външни обстоятелства или вътрешни динамики в екипа.
Функционирайки в състояние на реакция под стрес понякога те не успяват да използват максималния си капацитет за оценка на реалността и планиране на възможно най-ефективните дългосрочно решения. Продължителното функциониране в това състояние се превръща в модел на действие, който се прилага и когато това не е необходимо, което води до влошаване качеството на работен живот на самите лидери и влияе на качеството и удовлетвореността от работата им.
Формирането на навик за вземане на решения, базирани на осъзнати значими лични и екипни ползи води до:
- Повишаване на умението на лидерите да управляват личната си мотивация;
- Разширяване на гледната им точка към ефекта от техните решения и цялостната картина на организационно ниво;
- Инвестиране на по-малко усилия, водещи до по-добър резултат в работата;
- Повишаване качеството на управленските им решения;
- Подобрение на климата на работа и резултатите в екипа им;
- Подобрение на отношенията със свързани екипи.
Програмата е подходяща за лидери на екипи, независимо от опита им.
Програмата работи за повишаване на уменията за:
- Осъзнаване на значимите персонални цели в живота и свързване на личната ценностна система с работната реалност на всеки участник;
- Дефиниране на осъзната лична самооценка и лични цели за развитие на лидерските умения;
- Обвързване на работната реалност и организационните цели с личните цели на лидерите;
- Осъзнаване и управление на екипните процеси;
- Използването на стратегически инструменти за планиране на личното, екипното и персоналното развитие на хората в екипа;
- Уменията за договаряне на ефективни параметри на работа със свързани екипи.
Модул 1 – Лидерът
- Управление на личния смисъл в работата
- Управление на стреса
- Управление на блокиращи чувства
Модул 2 – Екипът
- Изграждане на автономни екипи
- Управление на екипната култура
- Координиране на работата в екипа
Модул 3 – Човекът
- Психологическия договор като основа на взаимодействието
- Емпатия и асертивност
- Дефиниране и комуникиране на цели при управление на психологическия договор с хората
- Даване и получаване на обратна връзка
Модул 4 – Другите
- Управление на психологическия договор
- Осъзнаване на позициите клиент-доставчик и потоците на обмен между свързани екипи
- Дефиниране на правила за взаимодействие и управление на очакванията
| група до 15 човека от една организация, в постоянен състав; | |
| 4 тренинг сесии по 8 или 12 часа (в зависимст от възможностите за инвестиция от страна на организацията)*, в рамките на 5 до 7 месеца. След всяка тренинг сесия се провежда 90 мин. групова коучинг сесия в рамките на до 2 седмици; | |
| интерактивен формат на провеждане, базиран на методите на психо-социалното учене, емоционалната интелигентност и теории за добри практики в управлението. Съдържанието на тренинга се адаптира спрямо конкретиката на работната среда на участниците и се работи с реални казуси от реалността им. | |
| * И в двата варианта на провеждане се преминава през едно и също съдържание. Разликата е в дълбочината на разгръщане на съдържанието по отделните теми и възможността за прилагане на уменията в рамките на тренинга под супервизия. |
На ваше разположение сме за всякакви въпроси, съвет и консултация.






