Един от най-влияещите фактори върху ефективността и бизнес приноса на един екип към организацията е качеството на взаимодействие между членовете му.
Екипите живеят своя естествен живот и се развиват най-често спонтанно, под влиянието на вътрешни и външни фактори. Програмата дава шанс те да спрат и осъзнато да изговорят и да се обединят около онези “правила на играта”, които биха повишили качеството на работния живот и бизнес ефективността им.
Екипната динамика може да бъде разглеждана през следните въпроси:
- До каква степен те имат обща споделена цел и визия, която следват?
- Какво е нивото на доверие и приемане в екипа?
- Какво е споделеното разбиране за ценностите на работа и отношения?
- До каква степен хората са ангажирани един с друг и се подкрепят?
- Как и доколко си дават обратни връзки и коментират помежду си качеството на съвместната работа?
Програмата е препоръчителна за новосформирани екипи или екипи, преминаващи през трансформации и трудности. Подходяща е и за всеки екип, който се стреми към повишаване на ефективността си и усъвършенстване на съвместната работа.
Програмата работи за:
- самоуправление на личната ефективност и професионализъм;
- осъзнаване на социалните динамики в екипа и коригинето им в желана посока;
- договаряне на взаимодействието в екипа и търсенето на обща полза с другите;
- даване и получаване на обратна връзка с цел професионално развитие;
- осъзнато и проактивно управление на работните отношения с цел избягване на грешки и пропуски от лошо планиране и комуникация;
- управление на отношенията с външни екипи през парадигмата клиент/доставчик.
Модул 1 – Самоуправление
В модула се поставят основите на по-добро разбиране на вътрешните процеси във всеки от екипните членове, които му влияят на взаимодействието с другите хора. По-доброто разбиране дава на хората възможност за по-ефективно самоуправление и едновременно с това, споделянията изграждат среда на повишена емпатия и доверие между членовете.
Модул 2 – Управление на отношения
В модула се работи за изграждане на споделена конвенция между членовете на екипа относно желаното ниво на взаимодействие и отношения помежду им. Хората са овластени да дефинират и управляват екипната култура, което води до повишаване на тяхната ангажираност с екипната ефективност. Модулът помага за изчистване на съществуващи скрити и явни конфликти в екипа.
Модул 3 – Даване и получаване на обратна връзка
В модула се фокусираме върху доверието между членовете на екипа и как то влияе върху способността им да дават обратна връзка и да чуват правилно обратните връзки на другите. Работи се за легитимирането на добронамерената критика като инструмент за подкрепа и се противодейства на феномена “да не клатим лодката”, водещ до поствяне на личните отношения като по-важни от работната задача.
Модул 4 – Управление на очакванията
В модула разглеждаме ефективността на работните отношения, планиране на съвместната работа, комуникацията около извършването на работните задачи. Силен инструмент за диагностика на хронични дисфункции в екипа и планиране на осъзнати промени в начина на работа. Работи се за прецизно дефиниране на реалната работна задача на екипа и планиране как всички да работат синхронно за постигането й.
Модул 5 – Управление на отношенията с други екипи
В модула се изследва и се работи за осъзнаване на свързаността на екипа с други екипи в организацията. Дефинира се приноса на екипа в свързани процеси и се работи за изграждане на яснота относно правата и задълженията на екипа в съвместната работа с другите в организацията. Интегрират се позитивите на вътре-екипната динамика и се пренасят към отношенията с “външния свят”.
| група до 20 човека от един екип; | |
| 5 срещи по 3.5 часа, разпределени в рамките на два месеца; | |
| между сесиите участниците в програмата имат работни екипини задачи с продължителност от поне 90 минути съвместна работа. | |
На ваше разположение сме за всякакви въпроси, съвет и консултация.






