Умелото водене на трудни разговори, които имат потенциала да се превърнат в разрушителни конфликти, е в основата на генерирането на добри организационни решения, продуктивните взаимоотношения и позитивния климат в работна среда.
Недобре управляваните или непроведените трудни разговори често седят в основата на загубата на таланти, влошена екипна атмосфера и дори намалена продуктивност за всички замесени страни. И обратното – когато един труден разговор бъде проведен сполучливо, замесените страни най-често излизат от него с усещане за яснота и откритост в отношенията, запазено човешко достойнство и по-голямо доверие за съвместното бъдеще.
Развиването на уменията за водене на трудни разговори спомага за:
- насърчаване на открита и директна комуникация, търсеща продуктивен сблъсък на гледни точки;
- по-ефективно разрешаване на възникнали проблеми;
- намаляване на ескалиралите конфликтни ситуации, пораждащи напрежение в екипите;
- превенция на загубата на таланти вследствие на трайно влошени отношения или среда в екипа;
- поддържане на безопасна и сигурна среда на комуникация и взаимодействие.
Програмата е подходяща за лидери; хора, ангажирани с развитието и обучението на други; експерти, работещи на позиции, ангажирани с обслужване на вътрешни или външни клиенти – специалисти човешки ресурси, ИТ отдели, администрация, логистика, търговци, специалисти по обслужване на клиенти и др.
Програмата работи за:
- осъзната подготовка за превенция на конфликти в предстоящи трудни разговори;
- повишена увереност за заявяване и отстояване на лична гледна точка по ясен, структуриран и съобразителен начин;
- точно и навременно разпознаване на признаците за потенциални ескалации в един разговор и ефективно въздействие върху тях;
- разпознаване на собствените неефективни модели на реакция в критични ситуации и осъзната промяна;
- търсене на възможности за извеждане на трудната ситуация до ефективен и удовлетворяващ завършек.
Модул 1 – Кои сме ние в трудни разговори и как действаме в такива?
Модул 2 – Как да управляваме самите себе си в трудни разговори?
Модул 3 – Как да “обезопасим разговора”?
Модул 4 – Как да отворим пространство за другата страна в трудния разговор?
Модул 4 – Как да преминем към действие?
| група до 15 човека от една организация, в постоянен състав; | |
| 5 сесии по 3.5 часа, в рамките на 5-7 седмици; | |
| интерактивен формат, даващ възможност за развитие на целените умения чрез различни преживявания, експериментиране в сигурна среда, търсене на решения на ежедневни казуси и получаване на подкрепа и обратна връзка от участници и водещ. | |
На ваше разположение сме за всякакви въпроси, съвет и консултация.






