Умението на служителите да изграждат общи планове за бъдещето и да имат ясни, разбираеми и споделени разбирания кой, какво, кога и защо ще прави е една от основите на доброто работно взаимодействие.
Често обаче, влизайки в ролята на доставчик на някого, човек може да се придържа към поведения, които не са ефективни нито за него, нито за другия. Може да се нагърбва с нежелана или неефективна работа, защото не отстоява границите си; може да не чува нуждата на другия и да предлага неработещи решения; може да живее с фалшивото усещане, че е постигнато съгласие, а всъщност всеки да има различна представа за договорките.
Повишаване на уменията за управление на очакванията води до:
- повишаване на качеството на продуктите и услугите;
- по-ефективно ниво на партньорство между свързани хора и екипи;
- спазване на договорените срокове;
- повишена удовлетвореност и ангажираност поради намаляване на обема на ненужна, нежелана или несвойствена работа;
- подобрена продуктивност.
Програмата е подходяща за експерти, работещи на позиции като доставчици на вътрешни или външни клиенти – специалисти човешки ресурси, ИТ отдели, администрация и логистика, търговци, специалисти по обслужване на клиенти и др.
Програмата работи за:
- осъзнаване на личния стил на взаимодействие с другите;
- асертивно заявяване и отстояване на собствените позиции;
- чуване и осъзнаване на позициите на отсрещната страна;
- разбиране, интегриране и надграждане на чужди гледни точки;
- изграждане на договорки, балансиращи интересите на замесените страни;
- управление на личния фокус спрямо собствените нужди и тези на отсрещната страна.
Модул 1 – Чуване на отсрещната страна
Модул 2 – Заявяване на личните позиции
Модул 3 – Управление на статуса при комуникация с другите
Модул 4 – Дефиниране и фокусиране върху целите на отношенията
Модул 5 – Вписване на личните позиции в общата цел
| група до 15 човека от една организация, в постоянен състав; | |
| 5 сесии по 3.5 часа, в рамките на 5-7 седмици; | |
| интерактивен формат на провеждане, базиран на методите на психо-социалното учене и импровизацията, даващ възможност за развитие на целените умения чрез различни преживявания, експериментиране в сигурна среда и получаване на подкрепа и обратна връзка от участници и водещ. | |
На ваше разположение сме за всякакви въпроси, съвет и консултация.






