Задържането на новите хора в организацията на първо място зависи от ефективността на тяхното въвеждане.
Качеството на въвеждане от една страна влияе върху субективното усещане на новопостъпващите за удовлетвореност и ангажираност, и от друга – върху инвестираното време те да достигнат достатъчна ефективност и самостоятелност в работата. Опитът на компаниите сочи, че ролята на менторите в процеса на въвеждане на нови хора е ключова за постигане на тези желани ефекти.
Ефектът от менторството се засилва значително, когато менторите се чувстват по-уверени и подготвени за предизвикателствата на тази роля. Подобряването на знанията и уменията на менторите за справяне с предизвикателствата на тази роля води до:
- По-ефективен процес по предаване на знания и умения при менторираните;
- Намален шанс от загуба на ценна информация и пропуски при въвеждане на нови хора;
- Мотивирани ментори, които откриват личен смисъл в процеса;
- Управлявани очаквания на менторите за предизвикателствата и спецификите на тази роля;
- Уеднаквено и споделено разбиране за менторската роля в организацията.
Програмата е подходяща за всички хора, които формално или неформално изпълняват ролята на ментори в организацията или им предстои да изпълняват такава роля.
Програмата работи за:
- Осъзнаване на значимите стъпки в процеса по договаряне на отношенията с менторирания човек;
- Открито и честно договаряне на очакванията между страните, замесени в менторския процес;
- Осъзнаване на различните стилове на учене от хората и адаптиране на обучителния процес с цел по-висока ефективност;
- Поставяне в обувките на менторирания;
- Ефективно предаване и структуриране на информация.
Модул 1 – Ролята на ментора и менторирането като процес
Модул 2 – Умения за развитие на другите – 1 част
- Техники и методи за предаване на знания. Даване на обратна връзка.
Модул 3 – Умения за развитие на другите – 2 част
- Техники и методи за предаване на знания. Даване на обратна връзка.
Модул 4 – Стилове на учене
| група до 15 човека от една организация, в постоянен състав; | |
| 4 сесии по 3.5 часа, в рамките на 4 седмици или двудневно обучение в рамките на 1.5 дни/ 12 ч. След провеждане на обученията предлагаме серия от групови коучинг сесии. Те се случват веднъж месечно за период от няколко месеца след като менторите са започнали ефективно да осъществяват ролята си в реалността; | |
| интерактивен формат на провеждане, базиран на методите на психо-социалното учене и импровизацията, даващ възможност за развитие на целевите умения чрез различни преживявания, експериментиране в сигурна среда и получаване на подкрепа и обратна връзка от участници и водещ. | |
На ваше разположение сме за всякакви въпроси, съвет и консултация.






